S.M. Matrose - Harmat Lajos naplója

Seiner Majestäts Matrose, azaz Őfelsége matróza - Harmat Lajos lövegmester, osztrák-magyar haditengerész naplója az SMS Erzherzog Karl csatahajó Földközi-tengeri útjáról.
A TIT HMHE támogatásával

Utolsó kommentek

Szénvételezés Teodoban, a déli Cattarói-öbölben

2010.04.29. 21:29 HuPiedone

Raguzából 25-én reggel nyolc órakor szaladtunk ki egész Teodoig [ma: Tivat] mely az osztrák birodalom határán van, mely a haditengerészetünknek szénállomása. Teodoig szép napos időnk volt, csendes sima tenger, melyet éppen csak a hajóink bántalmazták meg a szép simaságát.

Du. két órakor beértünk Teodoba, hol a legénységnek fele, azaz a Stb divizion [Steuerbord division – a hajó jobboldali őrsége by gyulabacsi, lsd. kommentek] a Teodoig való szén elfogyasztását behajózta, mely 255 tonna volt, melynek a behajózása este 9 órakor ért véget. Teodoban négy napig voltunk, ezen idő alatt elkészítettünk mindent a külföldi útra.


View Harmat Lajos útja in a larger map

Előző bejegyzés: Horgonyt fel! Indulás Pólából, érkezés Raguzába

Következő bejegyzés: Út Máltába

3 komment

Címkék: napló kikötő cattaro teodo

A bejegyzés trackback címe:

https://smmatrose.blog.hu/api/trackback/id/tr61962900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyulabacsi 2010.05.09. 16:15:35

Mivel hajózunk,a szénvételezést nem egy tábori hadosztály ,hanem esetünkben a jobboldali őrség végezte. A naplóban "Stb divizion"-steuerbord- szerepel.

HuPiedone · http://lajtamonitor.hu/ 2010.05.09. 18:22:49

@gyulabacsi: Köszönöm, erről eddig nem is tudtam, így nem gondoltam, hogy az ott a "tb" előtt nem nyolcas... Javítottam. De akkor ez a szolgálatos őrség felét jelenti, nem a teljes legénység felét, hogy a naplóíró írja?

gyulabacsi 2010.05.11. 04:37:22

A teljes őrség végezte a szénrakodást. A pihenő másik őrség szolgálatba lépése után a takaritáshoz látott.A páros "personalnummer" /166/jelzi, hogy harmat lajos is ez utóbbi backbord-divisionba volt beosztva. Egy őrség létszáma 300 fó körül lehetett.A két őrség és az őrszolgálatmentes egyéb szolgálatosok teszik a legénység létszámát.Magát a rakodást ténylegesen 220-240 fő végezhette,fejenként tübb,mint 100 mázsát megmozgatva