A lobogómutató kötelék csatahajóit két romboló, az "Uskoke" és a "Scharfschütze" kísérte.
A Huszár-osztály főbb jellemzői:
- Vízkiszorítás: 400t
- Meghajtás: 4db Yarrow kazán, 2 négyhengeres gőzgép, 2 hajócsavar, 6000LE
- Sebesség: 28 csomó (28 tmf. óránként)
- Hossz: 67m, szélesség: 6,2m, merülés: 1,8m
- Személyzet: 4 tiszt, 61 fő legénység
- Fegyverzet: 1db 7cm/L45 Škoda ágyú, 7db 4,7cm/L44 gyorstüzelő ágyú, 2db 45cm torpedóvető cső
1904–1914 között összesen 14 hajó épült meg (az egyik, a „Huszár II.” a navigációs hiba következtében zátonyra futott „Huszár” egyes darabjait felhasználva), az első, névadó egységen, a „Huszár”-on kívül mindegyik a Monarchia területén. 6 romboló, így a naplóban szereplő „Scharfschütze” és „Uskoke” is a trieszti Stabilimento Tecnico Triestino üzemben készült, a 6 magyar nevű a fiumei Ganz-Danubius hajógyárban, egy pedig a pólai Arzenálban.
Mint kis egységek általában, később a világháborúban folyamatosan bevetéseket teljesítettek.
Bővebben az SMS „Uskoke”-ről és a „Scharfschütze”-ről.
Forrás: Wikipedia, Almanach für die k. u. k. Kriegsmarine 1916, Dr. Csonkaréti Károly – Császári és királyi hadihajók (Hajja és Fiai, 2002)
Utolsó kommentek